תרבות חינוך

״לא הערכתי שיווצר בלאגן״ בתי הספר יוצאים במחאה על השיטה ללימוד אנגלית באופן עצמאי תוך 42 יום!

12 שנים של לימוד, שינון וכתיבה יכולים להצטמצם ל-42 ימים שאחריהם ניתן לדבר אנגלית שוטפת מבלי לשלם אלפי שקלים, ובלי לצאת מהבית, נשמע אפשרי? Spesay, שיטת הלימוד החדשה שמאיימת על המוסדות העתיקים ללימוד האנגלית נחשפת – ולא תאמינו איך היא הצילה את החיים של דניאל בנשי, מפתח השיטה | כתבת תחקיר.

מפתח השיטה דניאל בנשי בראיון אינטרנטי: ״השיטה שאנחנו משתמשים בה עוזרת לאנשים ללמוד לדבר אנגלית שוטפת תוך פרק זמן קצר מאוד, זו שיטה של לימוד דרך רגשות וחווייה.. כשאני מסתמך בעיקר על תחום ה-NLP.  אני פשוט פונה לכל ערוצי התקשורת של המוח, ומשאיר את זה מעניין וחוויתי לצד השני.

דרך החווייה המוח שלך כבר יקלוט את השפה לגמרי… בדיוק כמו שהוא עשה עם השפה העברית אי שם בגיל שנה, זהו זה הסוד הגדול שלי..״ 

מחקר שנעשה ע״י מומחי הקולג׳ UCL שבלונדון אנגליה, גילה שניתן ליצור קשר במוח בין זיכרון לכאב.

במהלך המחקר שכבו כ-14 בני אדם בתוך סורק מוח טיפוסי, הפועל על תהודה ומגנטיות.

במשך חצי שעה נערך לנבדקים מבחן שבו הוצגו להם תמונות רנדומליות ע״ החוקרים כאשר לחלק מהתמונות נלווה שוק חשמלי במתח נמוך שארך כ-שניה אחת.

לאחר הניסוי ביקשו מהנבדקים לשחזר את רצף התמונות שבהן צפו, הפעם מבלי לקבל מכות חשמל. החוקרים גילו שיש שני אזורים מרכזיים במוח שעובדים בו זמנית על מנת להעלות מהזיכרון איזו תמונה תבוא אחרי התמונה הקודמת. 

חלק מהמתנדבים לניסוי לא הצליחו לזכור באופן מודע את כל רצף התמונות במדויק אך כולם העידו פה אחד שהיה להם הרבה יותר קל לזכור מאשר בדרך כלל ואפילו הופתעו מעצמם. בנוסף, מתוצאות הבדיקה של הפעילות המוחית ניתן לראות שהמוח של כלל המשתתפים תיעד במדויק את המידע והפעיל את מאגר הזיכרון ארוך הטווח במהלך הניסוי, דבר שלא קרה בהצגת התמונות ללא הוספת הזרם החשמלי.

החוקרים הגיעו למסקנה הבאה, מתוך מרשם תוצאות המחקר :
״למרות שבני האדם לא תמיד זוכרים את כל הסיטואציות המסוכנות מעברם, המוח כן יודע לשלוח פעמוני אזהרה כאשר הוא מזהה סיטואציות דומות עם מעורבות ריגשית הישר מתת המודע באופן אוטומטי״.

מה שניתן ללמוד מהניסוי הזה הוא חד וברור, כאשר משלבים רגש או מצרפים חוויה לזיכרון מסויים המוח עובד יותר על מנת להגיע לתוצאה ומשמר את הזיכרון בתת המודע.

בשיטתו של דניאל בנשי ניתן להרגיש חוויית למידה שעוד לא נוסתה בבתי הספר ובקורסים השונים, שפה היא תהליך זיכרון אל תת המודע, אם תחשוב על זה רגע את/ה קורא את הטקסט הנ"ל בלי שום צורך להיזכר מה אומרת כל מילה, המוח שלך, או במדויק יותר, תת המודע שלך עושה את עבודת התרגום באופן אוטומטי לחלוטין.

השיטה של דניאל בנשי משלבת בין רגש לזיכרון ויוצרת גירוי רב יותר למוח שלנו, וכל זאת על מנת שנוכל לזכור את כל החומר הנלמד מהר יותר ובצורה איכותית יותר בשיעורי האנגלית.

ברור לכולנו שהשיטה באינטרנט לא משלבת מכות חשמל דרך המחשב.. אולם היא בהחלט עוזרת לצד השני להרגיש רגש מסוים לגבי החומר הנלמד. כך נוצרים קשרים במוח שלנו, ולימוד האנגלית מתחיל באופן די מהיר להפוך לחלק מהחשיבה האוטומטית שלנו, לפחות עד לרמה שבעזרת האנגלית שלנו נוכל להבין בקלות כל תשדיר אמריקאי, או לנהל שיח מקצועי עם צוות אנגלי מבלי לדאוג שכוונותנו לא יתפרשו כהלכה. כשלא פחות חשוב מזה, נוכל לשגור את השפה עד רמה שבה גם המקומיים של הארצות הקרות, ירגישו בנוח לבצע איתנו כל עסקה. מבלי לחשוש שאחד הצדדים "יעקוץ" את האחר רק כי אין בידינו את כוח השפה להבין איש את רעהו.

מפתח השיטה דניאל בנשי, מספר על אבן הפינה שלו בהגיית השיטה, ללימוד אנגלית באופן עצמאי תוך 42 יום, כאשר הוא בנה את אחד העסקים שלו בחו״ל ונקלע למצב קאוטי כי לא הסתדר עם השפה:

 ״היה כמעט בלתי אפשרי למצוא דירה, דיברנו עם אנשים בחצי פנטומימה חצי אנגלית שבורה. תוך כדי שאנחנו מוציאים את מעט הכסף שיש לנו בכיס במזומן ואומרים PLACE – SLEEP (מקום – לישון) , וקיווינו שמישהו יבין מה 2 האנשים ההזויים האלה רוצים ויתן לנו איזה חדר לשים בו את הראש בקור הלא יתואר של אמסטרדם״ (מתוך ראיון אינטרנטי שנערך בינואר 2019).

משם החל לפתח משמעת עצמית ללימוד אנגלית והפך את החיים שלו ״מבירא עמיקתא לאיגרא רמא״.

את מנגנון השיטה והתאמתה לקהל הרחב, הוא פיתח בעיקר בארץ אחרי שסיים את לימודיו השונים, חלקם ב-NLP (ניתוב לשוני פיזיולוגי). 

הקורס הקיים מותאם במיוחד לכל מי שמוכן לפתוח זוויות חשיבה חדשות וללמוד את השפה האנגלית בדרכים מרעננות.

הקורס מותאם לתוהים שבנינו על השאלה, איך זה מרגיש להיות אדם מצליח גם ברמה האישית וגם ביכולת לקחת כל הזדמנות כלכלית שהאנגלית מייצרת בטח בעידן של היום.

גלוי לכל עין תמה שככל שהזמן מתקדם פער העסקים גדל והמון יזמים שונים מוצאים את עצמם ללא הכנסה בעקבות מחסומי שפה כאלו ואחרים. 

מי שלא פתוח ללמוד דרך חדשה או שאין לו מטרה אמיתית ללמוד אנגלית, לא מומלץ לו לעשות את הקורס.

שיטתו של דניאל בנשי יוצרת פריצת דרך בשיטת הלימוד מזה 140 שנה. השיטה זמינה עכשיו באינטרנט לקבוצה מצומצמת של אנשים, ולקורס עצמו קיימים שיעורי אנגלית מקדימים בחינם שעלו לרשת לזמן מוגבל.

כדי לקבל את קורס המבוא וללמוד אנגלית באופן עצמאי בחינם ניתן ללחוץ על התמונה למטה ולקבל את הסרטונים במתנה.

לקבלה סדרת הסרטונים בחינם לחץ על התמונה:

תמונה לחיצה

(לחץ על התמונה למעלה, אם אינך מועבר לשום מקום כנראה שהסדרת השיעורים החינמית ללימוד אנגלית כבר ירדה מהרשת)

אולי יעניין אותך גם: 

איך לדבר אנגלית תוך 42 יום ההדרכה האינטרנטית המלאה

הסודות לאנגלית שוטפת נחשפים ברשת

מערכת האתר

ברוכים הבאים לניוז אי אל פורטל החדשות של ישראל, אנחנו עושים את מיטב המאמצים לתת לכם את המידע הכי חם ועדכני בארץ, בעולם ובאינטרנט בפרט, מעוניינים לפרסם אצלנו? אתם יכולים ליצור איתנו קשר למייל - liran.richback@gmail.com או לחלופין לשלוח לנו הודעה בפייסבוק ונשמח לעזור לכם.

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button