תרבות חינוך

פעילויות גיבוש לתלמידים

לפעילויות גיבוש לתלמידים יש השפעה ישירה על תוצאותיהם. אז תלמידים מאושרים לומדים טוב יותר. כמורה, אתה ממלא תפקיד מכריע ברווחתם ובהתפתחותם.

אתה יכול ליצור סביבה כיתתית טובה על ידי לגרום לתלמידים לעבוד יחד ולכבד אחד את השני. פעילויות גיבוש צוות מושלמות ללמד את התלמידים את הכישורים האלה. בפוסט זה בבלוג אספתי 10 פעילויות מהנות של בניית צוות בכיתה שלך, כך שהתלמידים שלך יתקרבו זה לזה.

פעילויות גיבוש לכיתה שלך

כל הדוגמאות האלה לפעילות צוות קלה לביצוע בכיתה או במסדרון. אם אתה רוצה לצאת איתם החוצה יש לך אפשרות אבל זה לא הכרחי. יש כאן פעילויות הן לתלמידי יסודי והן לתלמידי תיכון.

1 – מעבר לגדר החשמלית

המשחק הזה הוא משחק בניית קבוצות ידוע. תארו לעצמכם שני כסאות המחוברים בחוט בגובה של כמטר אחד. תארו לעצמכם שזוהי גדר חשמלית. אם אתה נוגע בה, אתה מת. גרוע מכך … כולם מתים, כי כל התלמידים חייבים להישאר מחוברים גם הם, ובדיוק כמו עם גדר חשמלית, אם אדם אחד נוגע בה, ההלם החשמלי עובר בין כל האנשים עד האחרון. מזל שזה לא באמת טעון בחשמל. המטרה היא להתגבר על הגדר תוך החזקת ידיים. זה אתגר של ממש, מכיוון שלא כולם יכולים פשוט לקפוץ מעליו. נדרשת עבודת צוות אמיתית כדי להצליח.

2 – הקשר האנושי

עוד משחק בנייה צוות קלאסי. תנו לתלמידים שלכם לעמוד במעגל ולתת ידיים. כעת, על התלמידים לסבך את עצמם על ידי מעבר בין תלמידים מולם, מעבר או מתחת לידיים נעולות. הם יכולים גם לעבור בין הרגליים של תלמידים אחרים. הם צריכים לעשות קשר ולשמור את הידיים נעולות בפני התלמידים האחרים. כעת, שני סטודנטים אחרים צריכים לעבוד יחד ולתת הוראות לקשר האנושי. הם צריכים למצוא דרך להתיר אותו.

3 – בריחה מהכיתה

צור משחק "בריחה מהכיתה". התלמידים יצטרכו לעבוד יחד בקבוצות כדי להימלט מהכיתה. הם צריכים לחפש רמזים וקודים במחשב שלהם ובכיתה.

4 – בוב הבנאי

המשחק הזה עוסק בשיתוף פעולה לבניית משהו נהדר. זה מאפשר לתלמידים לעבוד יחד, לפתח דברים נהדרים ולגרום להם לחשוב באופן ביקורתי וללמוד מהטעויות וההצלחות שלהם. כמורה אתה נותן לצוותים משימה. לדוגמה, הצוותים שלך צריכים לבנות:

  • המגדל הגדול ביותר בלגו
  • הגשר הגדול ביותר עם קיסמים ומרשמלו
  • הטירה הגדולה ביותר מקרטון

אם יש לך תלמידים מבוגרים, תן להם לבנות את דברים מאתגרים ביותר עם מדפסת תלת מימד. אני בטוח שאתה יכול להמציא כמה אתגרים נחמדים.

5 – שעת סיפור

אסוף את תלמידיך במעגל ותן לכל תלמיד תמונה של חיה, חפץ, מקום, … תוכל גם לתת לכל תלמיד אמוג'י מסוים, כגון שבלול, כנסייה, מגלשיים, רקדן, תינוק וכן הלאה. .

עכשיו, התחל סיפור על ידי יצירת התחלה משלך. התלמיד הבא הולך רחוק יותר על העלילה הקודמת ומוסיף נרטיב נוסף עם התמונה שהם מחזיקים. תהליך זה נמשך עד שתגיע לתלמיד האחרון. יחד יצרתם סיפור מורכב ויצירתי מאוד. כל תלמיד לקח חלק בסיפור. משחק זה אידיאלי לקידום תקשורת, כמו גם לשיתוף פעולה יצירתי.

6 – הכיתה המקווצת

כאן, על התלמידים לארגן את עצמם באופן שיוכלו להתאים לחלל כיתה שמתכווץ במהירות. חלקו את הכיתה לשתי קבוצות. שתי הקבוצות הללו הן מתחרות. שניהם עומדים במקום מוגדר. המורה מצמצם את שטח העמידה בעזרת חבל או חרוטי תנועה קטנים. התלמידים צריכים למצוא דרך להתאים את כולם לתחום המוגבל. כמורה, אתה ממשיך לדחוף את גבולותיהם על ידי צמצום השטח. הקבוצה שיכולה להיכנס ל"כיתה "הקטנה ביותר מנצחת.

7 – להשיג את הכסא

עבור משחק פיתוח צוות זה, התלמידים צריכים להיות גמישים ומאוזנים. ספק כסא לכל תלמיד. כל הכיסאות צריכים להיות מסודרים בשורה אחת. כל תלמיד עומד על כיסא. כעת, המורה מבקש מהם ללכת לעמוד בסדר מסוים. לדוגמה: "אני רוצה שתארגנו את עצמכם מבוגרים ועד צעירים." כעת על התלמידים לשנות מקום מבלי לגעת בקרקע.

בעזרת תרגיל זה לבניית צוות, התלמידים לומדים להכיר אחד את השני בצורה אינטראקטיבית. המורה יכול לתת פקודות אחרות כמו: "מגבוה לקטן". או "מא 'עד ת'". בכל פעם התלמידים צריכים לשנות את עמדותיהם מבלי לדחוף מישהו מהכיסאות. העבודה המשותפת היא קריטית. אם אתה רוצה להפוך את זה למאתגר יותר, תוכל להגדיר מגבלת זמן.

8 – מסיבה בכיתה

סביב פורים או חנוכה, תוכל לגרום לתלמידים שלך לבשל ולקשט. הם צריכים לארגן מסיבה בכיתה. הם אחראים על קישוטים, על האוכל ועל המשחקים. חלקו את התלמידים ל -3 קבוצות. הם צריכים לעבוד בצוותים כדי ליצור את המסיבה הכיתתית הטובה ביותר אי פעם: צוות אחד מעצב את האוכל ואת המזנון של פורים או חנוכה, צוות אחד עושה את מלאכת הקישוטים, וצוות אחד מכין את משחקי הכיתה שישוחקו באותו יום. הם הופכים למתכנני אירועים אמיתיים.

9 – החלפת שמיכה

חלק את הכיתה שלך ל -3 צוותים. כל צוות עומד על שמיכה ומשאיר כרבע מחלל השמיכה. כעת, שלוש הקבוצות צריכות להפוך את השמיכה מבלי לעזוב אותה. המשמעות היא שהם צריכים לעבוד יחד כדי לעמוד בצד השני של השמיכה.

10 – שעת סרט

ליצור סרט בכיתה. זהו פרויקט גדול, כך שהתלמידים יצטרכו לעבוד ביחד וצמוד. שוב, פעילות זו של גיבוש צוות לסטודנטים מחייבת אותם להתפצל לקבוצות. הנה מה שצריך לעשות:

  • כתוב תקציר. על מה הסיפור בכיתה? תנו לכל התלמידים שלכם לכתוב תקציר והצביעו לטוב ביותר.
  • חלקו את תפקידי הדמות
  • קבלו את הבגדים והתלבושות יחד
  • הכינו את הסצנות
  • לצלם את הסצנות
  • להרכיב ולערוך את הסצנות
  • ארגן ערב סרטים.

יש הרבה מה לעשות עבור כל התלמידים בכיתה שלך. זהו תרגיל מושלם לבניית צוות המלמד את התלמידים לעבוד יחד ולהיות יצירתיים.

עכשיו התלמידים בכיתה שלך הרבה יותר קרובים, הם צריכים ללמוד טוב יותר גם כן. העובדה שהם אוהבים ללכת לבית הספר עכשיו היא מאוד חשובה. הקפד להקדיש את הזמן לתרגילי בניית צוות ולמשחקי אמון כגון אלה, לא רק ביום הלימודים הראשון, אלא אחת לכמה שבועות לאורך כל השנה. למעשה, מדוע לא לעשות פעילויות גיבוש למורים בנוסף בשנת הלימודים הזו?

מערכת האתר

ברוכים הבאים לניוז אי אל פורטל החדשות של ישראל, אנחנו עושים את מיטב המאמצים לתת לכם את המידע הכי חם ועדכני בארץ, בעולם ובאינטרנט בפרט, מעוניינים לפרסם אצלנו? אתם יכולים ליצור איתנו קשר למייל - liran.richback@gmail.com או לחלופין לשלוח לנו הודעה בפייסבוק ונשמח לעזור לכם.

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button